Jag är tom på motståndskraft.

Det försvann visst. Det som jag skrev. Dessutom gick mina spådomar i uppfyllelese. Våran skiva blev dock ännu roligare.Roligast jag haft på länge. Och tack alla som kom. Modevisningen blev en succé. Det var i alla fall roligt att gå modell. Och ha massa fina kläder. Jävla människa. Tragiska, och förädiska människa.

Famn bär mig idag.
Öppen är du som havet,
som ett vårhav i solen.
Ingen stänger du ute,
ingen stänger du inne.
Ditt enda grepp är din värme.
Famn som bär mig idag
bär mig också i morgon,
i morgon när jag förnekar dig.


Anna Grete Wide

En sådan famn skulle jag vilja bli buren i. Vad är det för famn? Jag har alltid förnekat. Samtidigt som jag förundrar mig över min vilja. Jag ville inte. Jag vill ingenting. Jag tänker mig att jag talar med någon. Hans ögon är som vattenfläckar i mörkret. Fast jag vet vem det är. Alltså det finns så mycket fint. Jag blir inte klok.

Jag vet nog, ingen klagan får
från dina slutna läppar stiga,
men vad din mun så ljuvt förteg,
kan ej din bleka hand förtiga.

Din hand som håller fast min blick,
bär fina spår av hemlig smärta,
och därav att den sömnlöst låg
om natten mot ett plågat hjärta.


Tolkning: Erik Blomberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback