Idag.

Förlåt mig, jag glömde nämna vissa detaljer, som verkligen inte är detaljer. Det förgyllde min dag. Min kära vän och gullgranne ringde och överraskade mig. Jag fick tårar i ögonen. Jag blev glad, jätteglad, och vill åka hem. Hem till Rosenhillsvägen. Jag vill hem så jag kan handla på Ica Format. Där Hannah jobbar, i kassan, jag är såå stolt. Idag har jag börjat på mitt nya jobb. Klockan 08.26 befann jag mig på plats och parkerade min cykel i cykelstället. Jag tror den är trasig, den är hur trög som helst att cykla på. Men men, det gör mig bara starkare. Fram till klockan tio fick jag sitta som passiv rökare och lyssna på skvaller om resten av personalen. Mina kollegor heter Simona och Melany. Klockan tio tömde vi buffén, dammsög, diskade osv. Gick prima. Sedan skulle vi städa alla rummen. Tre våningar, och ingen hiss. Vi bar med oss allt material, alla hinkar med vatten, tunga dammsugaren och läsk. Som vi skulle dricka efter som vi skulle svettas så mycket. Jag fick i uppgift att bädda om alla täcken, torka damm och vattna alla blommor ute på balkongerna. Här har alla nämligen fullt med blommor längst alla balkonger, och det finns balkonger på varje hus i hela Zell am See, säkert hela Österrike. Undra om det är en plikt eller om alla har det frivilligt. Sen fick jag åka hem tidigare, klockan 13.32. Då snodde jag ett äpple för att äta till lunch. Sen solade jag hela dagen, och simmade jättlångt. Jag åt en glass med, med en vanilj och en chokladkula. Jag var hungrig, till middag fick jag en toast. Men mättande! Inte! Jag gick till Mc Donalds. Bajs på allt, jag längtar tills min ÄlsklingsKusin kommer.


Hejdå.


Kommentarer
Postat av: Blåskjortan!

Åhh nu blev jag jätte glad! Min mungipor sitter nu uppe vid pannan, hmm typ =)

Saknar dej, massor massor, massor, och jag är stolt över min älskade vän på resande fot!

2006-07-18 @ 23:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback