Oväder.

Hemskt oväder. Var det för några dagar sedan. Inte på natten som det vanligtvis är, utan mitt på blanka dagaen. Regn, åska och blixtrar. Det är inte som i Sverige. Det här är tio gånger värre. Åskan låter som en väldigt hungrig mage. Man kan bli lite hungrig av det. Jag och Peter skulle egentligen åkt trampbåt, men det kunde vi ju glömma. Igår var det midsommar hemma. Det känns jättesorgligt. Men det var trots allt fest här på hotellet, och jag har i alla fall bundit långa blomkransar. Det är lite midsommrigt. Jag har lärt mig av en riktig florist. Blommorna hann dock vissna innan gästerna kom. Och tyvärr. Tyvärr var det bara människor över 60 år på "festen" som dansade fuldans och blev töntigt fulla och skrikiga. Jag gick runt ett tag i ett tappert försök att mingla men både åldersskillnaden och språket gjorde det väldigt svårt och långtråkigt. Jag hängde i köket, och hjälpte till att hämta tomma glas. Sen fick jag ett förkläde mig, och vips fick jag massa beställningar som jag inte fattade ett skit av. Dessutom var det jättehög musik. Men det gick väl ganska bra, och det var roligt i alla fall tills jag fick skavsår. En svensk befann sig på festen, getskägg och lång fläta ner på ryggen, en riktig Pepps Persson kopia. Han kom dessutom från Malmö och ett tag var jag rädd att jag inte skulle förstå vad han sa heller. Men det gjorde jag, och han var riktigt trevlig.

Idag är det barnkalas.
Jag är trött. Men det blir tårta i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback