Halvklart till mulet.

Spakvällen. Jag hade problem att ta mig tidigare från jobbet, så jag frågar snälla Dan om vi kunde få åka med honom till Rotebro station. Javisst kunde vi det, och enligt mina beräkningar skulle vi hunnit med god marginal om inte Sofie självklart skulle missförtå mina tydliga förklaringar om vart vi skulle hämta henne. Typiskt. Ett tappert försök, som dessvärre misslyckades och vi var tvugna att ta en taxi. Men vi hann, och fick klä av oss nakna inför ett femtiotal andra människor som gjorde diverse behandlingar. Vi blev masserade med halvssalt från Danmark, så kallad peeling. Mycket skönt, sedan en dusch och sedan en mycket behaglig massage. Med ylang-ylang olja. Jatack. Sedan blev det en tacotallrik och en paj och en varmchoklad som vi båda brände tungan på. Gott.
Icakvällen. Jag tog fel kort. Jag tog Supermarios gamla kort som låg och skrotade i min väska, bra kamoflerat till ett Icakort. Så jag fick klampa in genom affären, sätta mig och försöka lära mig de nya kassorna, det var bara två nya knappar. Det fixade jag. Lätt som en plätt. Men sen, helt plötsligt försvann alla mina arbetskamrater och jag blev själv kvar. Med uppgift att stänga. Mitt minne var allt annat än färskt. Men jag gissade och chansade en del, och lyckades fixa allt som man ska, inklusive att tömma papperskorgarna, mycket viktigt. Det verkar som jag klarade det bra i alla fall.
Och jag som skulle ladda på min mobil, det vill den. Och det behöver jag. Så köper jag ett jäkla Telia refill kort, jag har för fasiken inte Telia. Jag jobbar på Telia, det måste vara det som spökade. Men Jakob köpte det av mig, så det var ingen större förlust. ET.

Usch och blä för F S A H A S. Den som kan lösa den rebusen är bra.) Den kan få en klubba med valfri smak av mig.

Tack och adjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback