Vad har lilla du på hjärtat?

Rädda mig. Från odjuret.
Jag behöver en räddare i nöden.
Jävla nöd.Nödig.
Nödrop.Dumskalle.

Jävla neggostämning här på jobbet. Carl Henrik ska sluta och alla tror att det är världens undergång. De är snudd på att de börjar gråta. Och jag får menande blickar för att jag ska på semester i två veckor. Blickar som säga att jag kan föra hela företaget i botten. Vem bryr sig, det är ju bara att hiva ner grejerna och in i en jävla lastbil och sen dra. Nästan.

Jag ska i alla fall till Thailand och jag ska inte tänka en sekund på vad som händer här. Det är inge kul. Jag ska sola, och bli brun. Bada massor, och shoppa. Jag har handlat upp en förmögenhet. Igår. På Kista. Men jag behövde en ny jacka. Och för att det ska bli fint måste jag ha nya skor, och en ny väska och en ny mössa, vantar och halsduk. Och så lite trosor. Man blir glad av att handla och köpa fina saker. Man får det ibland.

Snart är det helg.
Ja.

Och vart har mina grannar tagit vägen? Är dom mina grannar längre?
Ja, så klart.

Kommentarer
Postat av: H

Det kommer vi alltid vara! Fasdt sen ska vi bli rumskompisar ju!

Saknar så att tårarna börjar att rinna ner längst kinderna.

2006-10-11 @ 22:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback