En bävers tankar.

Gudarna måste vara på min sida just nu. Jag städar mitt rum igen till att börja med. Jag har pengar för en gångs skull. Jag fick en godnattpuss. Det är alltid något. Dessutom är det snart min födelsedag. September är en underlig månad. I svårigheterna finner man ofta möjligheterna. Jag känner mig förfärlig när jag inte kan önska mig saker. Ibland är det hur lätt som helst, och ibland känner man sig ganska lycklig som har allt man önskar sig. Snart ska vi åka till Thailand. Inte hur som helst. Mina små gullkusiner ska följa med, och gullmormor och stig så klart. I två jäkla veckor. Det är ett mirakel att jag fick ta ledigt. Det är hur snart som helst. Fem veckor. Dessvärre är det mitt i regnperioden enligt mina päron, och början på högsesången enligt mina arbetskamrater som ska dit om någon vecka. Jag hoppas solen tittar fram lite i alla fall, jag vill bli brun, bruhet försvinner allt för fort.

Maktskifte i Sverige. Jag vet inte riktigt, men jag förväntar mig att det ska ske en radikal förändring med det samma. Det tycks inte hända. Kan jag få sluta betala så mycket skatt redan nu? Jag bidrog i valet, med kaffe, cider, kakor och muffinsar. Med russin i. Det ville många ha. Men för mig var det kallt. Jag använde enbart kaffet till att värma mina händer med. Bara några få var ändå ute så tidigt för att rösta. Muppar med tre tänder, jag fick en mars av en för att jag var med de "borgeliga". Tackar. Och alla gamlingar så klart som har varit uppe i flera timmar i väntan på att få rösta. Dom tänker tydligen inte blåsa mig på pengarna i alla fall, det känns ju skönt.

Så kom till sak. Ska på date idag. Ska bli trevligt.


Kommentarer
Postat av: En av dina dejter =)

Mycket trevligt var det! Bästa vänner är oslagbara.

2006-09-18 @ 21:45:17
Postat av: älsklingskussen

hej älsklingskusinen min!

det är kul att läsa ditt blogg inlägg för det ser posetivt ut för första gången på ett tag =)
så nu måste du ta och berätta vad som hänt som plötsligt lyst lite extra ljus på din tillvaro!
såg att du skulle på date, så nu är jag aldeles nyfiken vem är denna lyckliga människa som ska få gå på date med dig kvällen till ära?
och för att sedan svara på ditt inlägg till mig måste jag säga att jag verkligen uppskattar dina ansträgningar och jag tror att du vet att mitt svar på frågan är ja. mer än något annat på hela jorden just nu vill jag festa med honom. men jag förstår att det är svårt att fixa och det är trots allt DIN dag! så jag vill inte att du ska slita ut dig för min skull för allt som betyder något är att du är glad och lycklig den dagen =)
nu måste jag sova för jag är ju trotts allt din lilla kusin och jag behöver min skönhetssömn! men jag tänkte mig en prommenad imorgon? jag ringer dig angående det. sov nu sött flickan min!
du vet att jag älskar dig!

2006-09-18 @ 22:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback