Spökbajs.

Jag ska berätta en sak.
Bananer mår inte bra av att ligga i kylskåp. Inte jag heller.
Nu ligger den och svettas på mitt skrivbord. Guleböjen. Kämpetorsk.

Igår var jag tapper. Jag duschade i nästan minusgradigt vatten. Det gjorde ont. Men jag var så illa tvungen, eftersom jag tränat fläskballet. Men oavsett hur många medelålders människor med dallrande valkar som går och har gått där regelbundet i alla år, så kan man bli vältränad och fit av Friskis och Svettis. Det tror jag på. Och tankens kraft kan förändra mycket.

Det finns en blomma som heter fetknopp. Med ovanlig tjocklek och äggformade blad. Bladslem. Tragiska människa. Ingenting kan spola bort din bitterhet. Sudda bort din sura min. Det ska jag föralltid hämnas.

Eldvakt, änglavakt. Han behöver en tom kartong. För hans gick sönder när han blev påkörd bakifrån och slungades ut genom rutan 15 meter. Men han mår bättre nu. Och man kan varken köpa två liter mjölk eller wiskey här. Roliga människor det ringer ibland.

Regn, vattenbollar.
Studsar mot mitt öga.
Stora ögon, apelsinstora.
Djupblå med pupiller som två brunnar utan botten.
Du vet att dom finns där.
Men du fötränger dem,
bort från ditt medvetande.
Du sjunker som en sten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback