Juletider.

Jag ska faktiskt börja uppdatera min blogg nu. Ofta. Så min lilla sötkusin har något att läsa. Dessutom var mitt liv mycket mer strukturerat när jag skrev blogg. Man kunde liksom göra klart för alla vad som skulle göras. Så blev det gjort. Nu blir många saker ogjorda. Och snart är det ett helt nytt år igen. Det är ju en massa saker som jag inte hunnit med att göra. Jag är alldeles för bra för att skjuta upp saker. Sak samma. Varför ändra på ett vinnande koncept? En sak som egentligen bör vara osagd är att jag säkert väger dubbelt så mycket som jag gjorde förra året. Det syns inte så väl med kläder på, bara för det tränade ögat. Julen har inte gjort det hela bättre, man äter tills man känner att skinner är nära på att spricka. Rätt äckligt. Vilket överflöd av mat vi lever i. Jag som precis gjort ett arbete om rutiner bör skaffa några själv. Det skulle jag behöva. Jul, jul strålande jul. Var mycket trevligt. Trots att jag led av ett av alla de biljoner förkylningsvirus som finns. Därför sjukskrev jag mig från Ica, för första gången. Att säga God Jul till alla man känner, på sms. Är inte min favoritsak i världen. Min mobil dog, och jag ville inte sätta på den. Så jag lät den vara avstängd. Det skrämmer mig att jag tyckte det var så skönt, att jag inte ens orkade tänka efter var laddaren var. Trots det ska jag och min käresta åka och handla nya sprillans telefoner imorgon. Kanske blir jag mer manad att höra av mig till folk då. Saktidigt är jag paranoid att folk avskyr mig. Man har ju ingen aning vad folk tycker och tänker. Blä. Och sist men inte minst. En klump som ligger i min mage är att Imsibums kanske åker ut snart. Jag bor med en, som inte äger känslan av överseende eller tålamod. Inte ömhet eller medkänsla. Primitivt tänkande i reptilhjärnan. Kallar jag det. Men blir detta undergången för vårat lyckliga liv kan jag inte göra annat än att se henne åka ut. Nu är planen att stänga in henne i badrummet på mornarna om hon låter. Där inne finns det inget hon kan göra för att störa vår sömn. Det var allt.

Kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback