Avklarat.

Idag har varit en riktig frossardag. Sådana dagar är goda. Prova. Frukosten var visserligen näringsfattig, en ynka liten rostad macka, och en pyttelitet glas O´boy. Men en mellanmålmacka på jobbet blev det klockan, jag vet inte när. Lunchen däremot, var inte att leka med. På en buffé jag aldrig hört talas om fanns, vid Friskis & Svettis-hallen. I mitt sällskap fanns Holger, Andreas, Steve och Magnus. I en vänsterbil. Det kändes konstigt. Men det funkade bra, som vanligt. Jag åt mest av alla. Sallad, älgbiffar och rotmos, italiensk pasta, lax, rostade potisklyftor och rotfrukter, och sist men inte minst ris och kyckling i curry. På samma tallrik! Det var ett misstag, men det var gott, alltsammans. Jag orkade inte äta upp allt, dock. Till efterrätt bjöds det på morotskaka. Delikat. Min mage är som en badboll nu. För till fikat fanns det två bullängder. Illa. Men oj, så gott. Längesedan jag var så sötsugen. Kanske för att jag har sockerbrist i min kropp. Man vet aldrig. Ikväll vet jag inte vart det bär av. Till Uppsalas vilda gator. På kalas, kom jag på nu. Herre min gud, hur ska detta sluta. Förmodligen kommer det bjudas på tårta och diverse annan kalasmat. Kanske på akuten, tack vare en kraftig sockerförgiftning. Men vet inte det heller. Helst av allt skulle jag åka hem och goas ner mig i mina kuddar, med en kopp te hela kvällen. Men det är hemligt. För vi ska kalasa hela kvällen. Jag kommer nog ur min trans så småningom. Appropå det, har det inte regnat på mig idag. Det har varit vackert väder på kontoret idag. Fredagar är bra. Äntligen helg! Vilken berfriande känsla. Bara smutsen saknas. Jag har fått för mycket av det goda. Även fast det inte smakar gott alls.

Jag skulle vilja tillägga, min konstiga dröm. Jag somnade klockan 21.00 igårkväll, och det gjorde jag rätt i. Jag vaknade av mig själv, innan klockan. Helt utvilad. Det är inte ofta. Tacka gudarna för det. I alla fall. Jag skulle gifta mig, och mitt extremt optimiska jag sköt upp allting. Så dagen innan, hade jag varken klänning, någon ide om mitt hår, eller sminkning. Ingen tårta, inga gäster, ingen kyrka. Jag minns inte ens om jag hade en karl ens. Och alla tjatade på mig, att jag skulle fixa. Panik, var det med andra ord. Jag antar att det är en pik, till mig att förbereda mitt riktiga bröllop i god tid. Okejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback