Kalorier.

65708-8Jag skulle gärna gå klädd som ett bakverk. Verkar det som. Jag har ingen värk. Detta är heller inget ätbart, måste jag medge. Det är en ring, ingen leksak, som ska passa vuxna, fullt utvecklade människor.  Vi ska få tårta här på fredag. Som tack för att vi har städat lagret kliniskt rent till den store Dr. Zumwinkel. Som struntade i att komma. Typiskt. Men inget är tydligen gjort förgäves och tårta är ju aldrig fel. Snön verkar inte vilja sluta falla. Jag måste nog acceptera att vintern är här för att stanna ett tag till. Men åter till ämnet. Man ska vara försiktig med sötsaker. I gårdagens nyheter kunde man läsa om en åtta-årig pojke som vägde 96 kilo. Okej, det är två mig ungefär. Utspritt på färre centimeter. Han var så fet att han ska bli omhändertagen av myndigheterna. Smart. Akta er, gott folk, så att ni inte äter ihjäl er. Det kan inte vara en smärtfri död. Om det nu finns någon sådan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback