Oviktig fakta.

Jag har glömt skriva om min korta helg. Den var kanske tre timmar lång. Vad hinner man på det? Ingenting. Hela fredag kväll satt jag på Ica och var avundsjuk på alla människor, och familjer som bunkrade upp med massa gott inför helgen. En kund köpte kanske femton stycken färdiga (färska) måltider, som koster ungefär 50 kronor styck. Plus diverse snask. Det gick på 1500 svenska rikstaler. Då började jag undra. Varför? Man kan väl inte bjuda sina gäster på färdig mat från Ica, i fula plastförpackningar. Men vad vet väl jag? Att hela familjen skulle festa på dessa måltider var uteslutet, paret var inte mer än 25 år gamla, så många barn kan de omöjligt hunnit skaffat. Man kan heller inte spara de hur länge som helst, för framtida bruk. Nog om det. Jag bestämde mig att jag skulle köpa Ben&Jerrys glass, för det är sådan väldig hysteri kring denna glass. Det tog väldigt lång tid att bestämma mig för vilken. Så när kvällen led mot natt hade jag en kasse full med beställningar hemifrån plus en inkasserad grillad kyckling. Jag ska säga det rakt ut. Jag glömde kassjävlen. Glassen och kycklingen, rakt ner i sjön. Resten klarade sig, men vad hjälpte det mig? Lördagen var jag krasslig, men tog ändå en trevlig runda på stadens torg. God mat med pengarna i behåll. Myskväll. Gosnatt. Söndag var det kalas. Min lilla, lilla bror har blivit stor. Sen var det Parlamentet. Mitt favoritprogram. Slut.


Kommentarer
Postat av: gullkussen din

Hej älsklings kusinen min =)
jag saknar dig, fast det inte var så länge sen vi sågs. hur är det med dig? med mi är det bra, fast jag har väldigt mycket i skolan just nu =( och så är jag skadad så ja kan inte träna, men de bör vara läkt tills nästa vecka. då kan vi träna igen =) tänkte ge dig min nya blogg häg också eftersom ja aldrig hinner annars, den heter iaf ztrumplesten.blogg.se nåväl ha det bra tills vi ses igen.
pussar!

2007-03-21 @ 22:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback