Stabilt Sidoläge.

Fast om jag är arg. Så är min bästa medicin att prata bort det. På jobbet blir Dan mitt offer, för mitt svängiga humör. Idag har jag inte varit att leka med. Jättearg, och jätteglad. Det hjälper inte att ta promenader på mig. Stopp. Jag har nu fått ett kompetenskort för att jag är en hjärt- och lungräddare. Det är lite häftigt. Så att jag kan rädda någon som är i nöd. Men hoppas, hoppas att jag inte behöver använda mina nya kunskaper. Det var mycket att lära sig. Svårt, tungt men jätteintressant. Alla borde lära sig det, man kan rädda många liv genom det. Jag har också fått lära mig hur man släcker eld med pulver- och skumsläckare. Det kan vara bra att kunna. Kanske skulle jag satsa på livräddaryrket? En av branmännen sa att verkligen hade handlag för det. Haha. Tiden går fort ibland, och hemskt långsamt ibland. Igår var jag och Frugan valpvakt. Dom var urgulliga. Ni skulle sett. Dom har inte ens öppnat ögonen än, och bara ålar runt. Mammahund Mira är en väldigt sallskapssjuk hund, hon ska vara med en hela tiden, helst på en. Synd att hundar luktar illa. Vad ska man ta sig till med dig ibland? Det kommer sluta med ilska, det här, i alla fall. Det är lättare att försvinna, om man är ilsken som ett bi. Än, om man väntar på bättre tider. Ikväll blir det bra tider. Semlor hemma hos Sofia, som snart ska åka iväg till fjärran land. Jag blir kallsvettig av att tänka på det, blä. Jag åkte i en rosa-vit ford till jobbet idag.

Adjö. För gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback