Videoklipp.

Jag är chockad. Angående hur man ska hanskas med hår. Jag är en extrem hårmisshandlare. Man får inte borsta håret när det är blött. Det skadar håret jättemycket. Jag gör det varje gång jag duschar. Vilket är väldigt ofta, och om jag ska borsta mitt hår ändå. Måste jag har vatten först. Det går inte annars. Så det ser jag ingen lösning på. Tyvärr. Hårimpackning, är tydligen inte superbra balsam, utan ska användas som schampoo, i hårbotten. För att hur ens hårbotten är, är håret. Och balsam ska man bara ha i topparna, absolut inte i hårbotten. Men det visste jag redan. Hur ska man ha koll? Dö, inte fula hår. Fast det redan är dött. Men ramla inte av. Det blir bara tunnare och tunnare, och förut kunde det inte ens bli fett, hur länge jag än struntade i att tvätta håret, nu blir det fett på en dag. Nästan. Känns det som. Panik! Jag måste alltså köpa en bra sats med hårprodukter. Sen vill jag gör någonting med det. Få det lite ljusare. Kanske lite guldslingor. Eller något annat retro. Mitt hår är så tråkigt. Jag går aldrig till frisören. Tråkigt.

Jag måste få ut lite av min frustration över det hemskt upprörande avsnitten i Grey´s. Hur kan dom göra så? Nej, jag får tuppjuck på det där. Och nu måste man vänta till någon gång i mars, för att få se hur det ska sluta. Typiskt. Gårdagen var inte bara upprörande. Den var god också. Finmiddag på tu man hand med frugan. Jag tog en delikat rätt, Tandori Chicken. Sedan fick vi godis, och glass. Men det åker av idag, på våran hetsiga powerwalk och som avslutning yogan. Jag somnade gott, när jag hört varma ord. Eller sett. Men ändå drömde jag en fruktansvärt irriterande dröm. Där jag bara kan titta på. När du tittar på mig med apati. Det kan tröstas med materiella ting.)

Kamera.
Ipod.
Dator.
♥ Slingor i håret.
♥ Rensa ur garderoben.
♥ Leta efter roliga kurser att söka till.
♥ Måla. Antagningsprover.

(Kursiverad text, är inte livsnödvändigt i mitt liv, men jag vill ha. Lite lyx-partiklar.)

En grej till bara, gott folk.

Dölj inte dina talanger.
De gavs till dig för att användas.
Vad är väl ett solur i skuggan?

Benjamin Franklin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback