Det vore mot naturens lagar.

"Ändra dina tankar och du ändrar på hela din värld." Norman Vincent Peale

Det är fasligt svårt att ändra på sina tankar. Mina är i alla fall väldigt bångstyriga. De skiter fullständigt i mig. Men jag rättar mig alltid efter dem. Jävla översittare. Nu är det jag som bestämmer. Jag kan inte bestämma allt. Men åtminstånde ibland, kan jag väl få välja att inte tänka, precis vad mina tankar vill tänka. Om jag ibland låter dem tänka fritt. Ja, jämt och bra. Jämnställt. Jag träffar på så många som glömmer tänka på att det är vi själva som skapar våran värld. Inte allting runt omkring oss. Ingenting annat än vi själva, kan styra hur vi mår eller känner oss, eller hur lyckliga vi är. Ungefär, så illa är det. Jag tycker själv att det är tråkigt att tänka positivt jämt, blä. Men det blir mycket roligare att leva då. Om man inte tycker om att vara bitter. Det får man ju tycka. Bara man trivs, med sig själv. Jag ska sluta leka amatörpsykolog nu. Det var ett tappert försök till att vara en allmän Lifecoach.

Solen skiner. Om jag fick välja, skulle jag vilja gå en lång, lång promenad. Med en trevlig hund. Hundar gillar oftast att gå ut och gå. Än att sitta här och få en daformerad rumpa, musarm och gråstarr. Jag ska träna idag, det kanske få min kropp i balans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback