Plantera ett frö.

Säg som det är.
Kärlek lovar stort, men håller tunt.
Du är ett mysterium.
Jag förmodligen, aldrig kommer att lösa.
Det får jag baka in, i en fläta.
Och svälja med hull och hår.

Vi pratar om vart vi ska, just i natt, men jag antar att vi menar hela livet. Du vill falla fritt. Jag behöver inget mer. Jag önskar inget annat. Får jag vara nära dig. Har mina drömmar, besannats. Man får inte, inte lyssna på Lisa Ekdahl när man är skadad. Inte i huvudet, utan i bröstkorgen. Mina korgar är redan fulla av saker. Jag hittade en garderob att köpa. Och kuddar, med träd. Utan blad och fåglar. Om jag vore en retro bloggare, skulle jag naturligtvis lagt upp bilder. På alla inköp jag gör. Min livsnödväniga prylar jag hamstrar. Älvorna har bjudit mig till vals. Jag måste gå. Den är under vatten. Så ingen får följa med.

Trasig värld. Men det glimtar skratt. Du vet hur munnar ler.
Från din vagga, till din grav, är du den vilsna världens slav.
Du är en tår i svarta hav.

Ingen vill simma där.
Varulvstjut.

Kommentarer
Postat av: Pierre

tack tack...ja det är 2 stora delar i mitt liv...musik å kärlek...men inte nödvändigtvis i den ordningen..haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback