Positivt tänkande.

Det är bra musik på radion. Min apelsin var jättegod. Min mat var också jättegod. Det är lugnt och "skönt" idag. (Lite långtråkigt.) Men det är ingen stress, och det är jag glad för. När jag kommer hem kan jag bara slänga mig i sängen och ta det lugnt. Jag ska inte sätta på datorn! Kom ihåg det. Jo, kanske. Men bara för att lyssna på musik i sånna fall. Jag ska gå en promenad, eller gå ner och träna! Det var faktiskt mitt nyårslöfte. Jag är fan pinsam ibland. Men det är aldrig för sent att börja. Rom byggdes inte på en dag. Sluta hetsa mig. För fan. Det är bättre att ta tag i träning, innan man slänger sig i sängen. Sen kanske jag kan köpa något gott på Ica innan jag går hem. Snart kommer Susannes bebbe. Jag tycker det är spännande. Om det blir en pojke, eller flicka. Ska och ska. Det är ingen idé att säga att man ska göra saker. Jag kan berätta när jag gjort dom istället. Får vi se vad jag har att komma med då.

Det spelar ingen roll hur sakta du går, så länge du inte stannar. Confucius

Man behöver verkligen inte ändra hela sitt liv på en endaste gång, man kan göra lite i taget. Man måste bara försöka att inte ge upp. Ja, man behöver inte hetsa. Samma sak, när man ska sluta med något. Det är bästa att trappa ner. (Det sista är det ingen som har sagt, och förmodligen kommer ingen att säga det, för det stämmer oftast inte. Alls.) Inte ens med rökning. Man ska bara lägga av. Att förstöra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback