Se dig om.

Ni skulle höra melodierna. Ni missar det bästa.
Lite av sin fägring. Lite av sin glans.
Ta dig samman kära du.
Världen väntar på din hand.

När det vi hade hoppats på föll ihop, och gick i kras.
Var det nästan, som om glädjen inte fanns.
Nu säger du, att det inte finns någon mening.
Att det ända du vill ha, är lugn och ro.
Men vi kommer aldrig vidare. Om vi lutar oss tillbaka.
Så kom hem till mig så gör vi något ihop.
Du säger, att vi nått en punkt i livet.
När man blir tvingad att förstå. Jag önskar.

När släpper man en dröm?

Jag vet vart jag ska.
Men jag vet inte hur.
Jag har inga goda råd.
Jag ber till gudarna om nåd.
Det kan vara jag som står på tur.
Det här är självbedrägeri.
Ingen annan gör mig fri.

Vi som sa, sida vid sida ska vi gå.
Så lovar jag att vi aldrig möts, för världen är stor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback