Snö.

Det snöar. Eller det har snöat lite idag. Nu är det slut. På flingor. Men det är fint på marken, och på träden. Lite vitt. Det kommer lite för sent bara. Mitt hopp är redan om en riktig vinter, en pulkavinter  borta. Nu längtar jag till våren. Jag tänkte säga, för att man kan ha alla fina vårkläder, men jag har iprincip haft mina hela "vintern" eftersom det inte har varit så kallt. Det har varit mest blött. Jag har inte sett en enda snögubbe i år. Förutom en uppblåsbar. Det räknas inte. Det räknades inte igår heller. Det var bra. Jag tjänade in lite extratid igår. En normal konveration, eller snarare ett normalt svar. Det uppskattar jag. Tack ska du ha. Undrar vad det blir för mat idag. Vad är det för en dag idag? Det är ingen vanlig dag. Det är fredag. Imorgon får man sova hur länge man vill. Och ikväll ska jag ha myskväll. Med te, för jag är lite förkyld. Godis och bullar och kakor och massa mat. Och film. Nej, kanske inte så mycket snask. Vi har ju faktiskt haft fredagsfika idag, med gifflar och chokladkakor. Det räcker. Men jag åt en fettfattig lunch, fiskgratäng. Alltså är det jämt. Och imorgon ska jag promenera inne i stan, och vandra med mina förtvinade ben som aldrig får röra på sig. Dom är lite arga, men det gör ingenitng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback