Frimodig.

Jag tänkte börja med att berätta att jag nu, tro det eller ej, har köpt mig en Kamera. Äntligen. Dyra 3000 pix, bara poff. Men det är det värt. Det hör dock inte hit. Mitt humör: Harmonisk. Så lugn, kära vänner. Jag har varit hetsig och använt grova ord, jag vet. Men det behövs. Valborg. Är väl en trevlig tradition, vad jag kan minnas från mina yngre dagar. Brasor och myspysmiddagar. Inte längre. Lunch på Donken, fix med det praktiska i ovanligt god tid, faktiskt. Vi slapp springa till bussen, typsiskt när jag valde skor utan klackar. Upptåget mot det omtalade Uppsala. Klockan var väl runt fyra eller fem. Min tidsupfattning är inte att lita på alla gånger. Dunken kom till användning även här, i pressbyrånmuggar. Utsökt. Utspätt med Kanelbulle, Tvix och kallprat med en inhemsk man i sina bästa år. Tur att vi värmde  upp för in da Town, var det full fart. Pratglada människor från alla håll och kanter. Vårt mål visade sig vara en väldigt fint belägrad lägenhet precis vid den stora ån. Där vår värd hade badat tidigare på dagen, iförd i minimala, färgglada badkalsonger, skidglasögon och gympadojor. Läckert. Mitt första intryck av det såkallade kalaset och de närvarande festmedlemmarna var uppgivenhet. Jag vet inte om det var majoritet icketalande människor där, men tillräckligt. Ursprung: Italien. Jag är hemsk på Engelska. Men tro mig, efter lite att dricka tvekar inte jag på att försöka gör mig förstådd, utan missöden skulle jag faktiskt vilja påstå. Jag har såklart massa kort jag skulle vilja demostrera för er, eller för mig själv i framtida syfte. Men det får bli ett senare projekt. Middag på Max. Skratt och dans en stund innan vi tog en svängom på stadens torg. Tittade på en kör uppe vid slottet, tills folk ville höra musiken och inte oss. Ett antal okända personer slöt upp med vår vandring och de slutade vid startpunkten. Där vi tillbringade resten av kvällen med att Fira. Fira ska man göra mycket. Tills det vart lagom och vi tåg ett tåg hem. Sängen var då efterlängtad av mig. Betyg: Lyckad. Jag är mycket sugen på att studera där.

Le.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback