Funktionsdocka.



Det är kallt nu. Vem räknar på det?
Jag har haft samma blick själv.

Varje träd har en rot, varje hus en bygggrund.
Det är bara min som ryckts bort från mig.
Gud, när ska jag bli fridlyst?
Slå upp i en bok;
Hon är en ovanlig art.
Så förbjudet att såra.
Sätt henne tillbaks där hon stod.


Säkert.
Säkert inte.

Det här vet ni inte om. Men jag väntar på er. Jag bidar tiden, och det kommer ta tid. Jag har inte sagt någonting. Men jag väntar. Jag lovar. Idag var en trevlig dag. Förutom att jag är i en grupp som inte lyssnar. Många har de problemet. Att de måste bestämma, kontrollera, prata, diskutera, inte lyssna, höras, låta, köra över. Jag kan fortsätta hur länge som helst. Ingen känsla för att ett samtal mellan  människor blir hundra gånger roligare för alla om alla får prata lika mycket, chans att säga sina åsikter, tankar och funderingar. Jag blir tokig och trött. Jag bryr mig inte om att säga hur onödigt jag tror fallövningen är. Den ska vi göra ändå, falla och blunda. Så vi lär känna varandra. Men jag är så glad att jag äntligen får vara i en grupp där folk vill hitta på roliga saker! Gå på stan, titta runt och fika och prata i timmar. Vi går över dagstänkta berg fallera!

There are moments, when I feel nothing at all.

Puss, Kram & Kärlek

Kommentarer
Postat av: Aida

gud vilken fin dikt :)

Postat av: imsa

predikant nästa?

2007-11-17 @ 16:08:54
Postat av: Anonym

I´m already there.

2007-11-18 @ 22:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback