Glassigt.


Jag är lycklig, i hela kroppen! Jag ligger ute i solen. I bikini! Det är inte klokt. Jag har redan fått lite färg. Sen äter jag en glass med. Bara för att. Det är så gott. Med alla bra toner i öronen. Så jag blir en drömmare. Dagdrömmare. Sköldpaddan låg bredvid mig och njöt med ögonen stängda. Han är också en riktig glassare. Söt. Jag vill bada och picknicka nu. Det känns som all taggtråd runt mitt hjärta har släppt. Jag är fri. Som en liten fågel. När jag slipper läsa all skit. Jag ska hitta på något annat, skitbra. Men nu kommer alla mardrömmar. Som är så sanna att jag tror att det hänt på riktigt en lång stund efter jag vaknat. Det är vår. Som om det aldrig varit vinter. I helgen blir det fylleslag för Sofie. Najs.

Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback