Stjärnorna faller på oss.

65708-34
Jag är inte arg. Jag är ingenting. Jag är vän med tanken. Jag är vän med verkligheten. Nu. Du är mitt vackraste fall, neråt. Jag önskar bara jag slapp säga till. Att du inte förstår. Jag längtar så till helgen, då kan jag göra vad jag vill. Jag är ledig! Jag är ju bjuden på kalas hos Bella. Det ska bli så trevligt. Men det börjar bli knapert i kassan. Bjuden på middag är jag med. Av en riktig kock. Najs. Snart ska jag åka in till stadens torg och äta lunch med Linda. Det var hemskt längesen. Tillsammans struntar vi i att skriva i loggboken om varför vi vill bli lärare på tråkiga Höglandsskolan. Undra vad som händer nu. Vad vi får för straff. Vad händer med mig? Ingenting. Jag börjar få det riktigt mysigt här i mitt lilla krypin. Men jag skulle nog inte bjuda hem någon på fika än. Vi kan sitta i min lilla lilla säng. Men sitta trångt är mysigt. Jag är så glad, har ni sett vädret idag?

This is how it works.
You're young until you're not.
You love until you don't.
You try until you can't.
You laugh until you cry.
You cry until you laugh.
And everyone must breathe.
Until their dying breath.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback