Sötnos.

Igår kväll låg jag vaken. Länge, länge och kunde inte somna. Hur jag än bar mig åt. Av ingen bra anledning. Kanske behövde jag bara tänka på allt. Eller ingenting. På vad jag vill göra med mitt liv. Mest. Denna vecka är jag ledig. Jag är så mycket ledig. Jag älskar det. Jag är hellre massa ledig och fattig. Än jobbar hela dagarna och är rik. Fast man blir ändå aldrig rik. Man kan bli rik på andra saker än pengar. Som kärlek. Fast att jag är så fattig som jag är. Hade jag ändå råd att köpa finaste kjolen istan, och en kofta. Och lite strumpor. För det är ju saker som går åt. Man kan väl inte gå runt naken heller. Nu är det bara en väska som saknas. Sen är min garderob nöjd för ett tag. Får man hoppas. Men ändå, busskort, böcker, mat och hyra. Det tar aldrig slut. Imorgon eller kanske i övermorgon. Då. Min lilla kaninis är kär i mig. Jag tror hon behöver en man. Eller en kompis av något slag som uppskattar hennes uppvaktande mer än jag.

Ord från länge sen.

Jag tror att vi behöver en fredsduva.
Som flyger emellan och sluter fred.
Fast jag är i fred.

Jag är ensam och fel.
En halv plus, en halv blir en hel.
Vill du inte vara hel sötnos.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback