Och så är det bara.


Igår var en himla härligt kväll och ganska vacker natt. Jag var full av vin och yr av skratt, snus och så fint sällskap. Jag fick en drink i mitt hår, tappade bort min röst och hade ingen aning om vad klockan egentligen var. Så hittade jag en cykel och cyklade hem på. Tappade min kamera så att den gick sönder och visste inte vart mina glasögon hade tagit vägen. Och jag var så hemskt ledsen när klockan nästan var morgon och jag skulle sova. Så ringde jag till Mia och pratade som jag rökt cigaretter utan filter och druckit whiskey hela mitt liv, och så kändes det så mycket bättre. Och när jag vaknade var det lite misär, för det luktade öl och låg flaskor överallt. Då kom hon hit och hjälpte mig att städa och och göra mig fin och pratade så att det inte var så tyst, fast att jag inte kunde svara. Och hon är en av de finaste människor jag känner och jag skulle inte klara mig så långt utan henne. Jag tänker inte säga vart vi var och dansade för det spelar ingen roll. Jag ska aldrig gå dit igen. Men det var den härligaste kvällen på länge.

Kommentarer
Postat av: mia

Det är sånt vänner är till för. Tänk allt du gjort för mig. Älskar dig körsbärsvän.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback