Dag 7 + 8.

Oj, jag glömde visst skriva om en dag. Få se om jag kommer ihåg. Jo, fredagen som jag förutspådde med utgång på magget med mitt trendiga sällskap Staffan blev som förutspått. Lite GAY. Men det blir det väl alltid där. Min bror var förbi en sväng med. Alltså, det finns ingen ände på vilka slitna människor det finns där. Det är ren tragik. Det får mig att känna mig väldigt lycklig å andra sidan. Timbuktu sjunger i en sång att det är svårt att vara nöjd med sitt eget liv om man beblandar sig med folk vars liv alltid kommer verka bättre. Det är kanske sant. Min medicin på att inte vara lycklig vissa dagar kan man alltså bota med att gå till Magget. Najs. Vi pratade i alla fall med snubbar från Spånga, vad nu de gjorde här vet jag inte exakt. Skumt. Sen åt jag nudlar och somnade med kläderna på i sängen. Inte så najs. Sen var det lördag och jag var och handlade på Täby med mamma, pappa och ante. Hemskt trevligt. Jag köpte en adventsljusstake.(!) Inte okej. Men det är julsaker överallt. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag blir sugen på jul. Men det är fortfarande bara oktober. Faktiskt! Skärpning. Sen var det middag hos Åsa, Totte och Bella. Mys. Men det  är så himla konstigt att mina fina kusiner är borta. Tomt. Vi ritade och tittade på Bellas fina fristående som hon är hemskt duktig på. Hon säger fortfarande tack för teckningen jag ritade när jag var i Österrike. Den var verkligen sjukt uppskattad. Jag borde skicka ett brev till henne. Jag fick ju faktiskt ett vykort när hon var i grekland i somras. Jaja, sen stressade jag hem för att hinna på kalas i stugan hos Ellinor. Men när jag kommer ut ur duschen och ska torka håret har jag ingen hårfön och mina planer spricker. Nästan. För min underbara mamma kom som räddaren i nöden med den och jag kunde åka dit och dricka vin en hel till kväll. Det var snurrigt, varmt och trångt. Men jag hade jättekul och kom hem klockan fyra på morgonen. Knas. Nu är det söndag och jag saknar Rickard fett mycket. Om två timmar kommer han hem. Jag har dammat, dammsugit, torkat golvet, sanerat badrummet, gått med hundra kilo sopor, handlat och nu ska jag äntligen sätta mig ner nyduschad och vänta med att titta på Greys Anatomy. Fett bra dagar med andra ord. Jag har inte varit ledsen en endaste gång. YEEEY!

PUSS.

Kommentarer
Postat av: malin

jag hejar på dej jessica! :)

2009-10-25 @ 19:22:23
Postat av: Jessica

Hahah, yeeey.) Tack!!

Jag vill läsa din blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback