Ask.

Min data vill jag kasta ut genom fönstret mest varje dag. Jag önskar mig en ny. En TV också. En ny telefon. En ny garderob. En massa saker. Måndag. Aska, snö, plusgrader och vår i allmänhet. Kramar och pussar alldeles för länge i sängen hela morgonen. Springa till bussen, jobba och äta bakelser till lunch.  Hem till hjärta, gullar och ha middag. Fina middagar, tjejmiddagar som är ungefär som halvåttahosmig. Kiwi, chokladbollar och te. Nu är jag sååå mätt. Sköldpaddan som flyttat in borde vara sjukt hungrig. Men han är mest deckad och trött. Så han får väl äta imorgon istället. Jag ska krypa ner under mina filtar och titta på de närmaste jag kommer TV på alla Playkanaler. I helgen har jag vårstädat. Putsat fönster, torkat golv, tvättat mattor, städat garderoberna och ner med vinterkläderna i förrådet. Hjälp. Sprungit ett varv i spåret har jag också gjort. I solen. Vad har hänt med mig? Powerwalkat varje dag och haft en helt vit helg. Det är ju inte klokt. Imorgon ska jag fika, hoppas på mera sol och jobba, och sen iväg på myskväll. Sommarn kommer och äntligen kan saker bli fina. I tidingen såg jag den första annonsen för festivaler och blev varm i hjärtat. Kapten röd, fibes oh fibes, the hives. Jag dör lite. Puss, kram och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback