sugarrrush!

Jag ska ta upp det med allmänheten. För att liksom sätta lite extra press, att verkligen klara av det. Här kommer min bekännelse. Jag har blivit sockerberoende. Som en jävla unge. Gay. Jag har varit en av alla dom som otroligt nog inte ens gillat godis och söta saker speciellt mycket. Det senaste halvåret har jag radikalt ändrat på den synen och levt på detta istället för riktig mat. Jag äter godis varje dag. Hela tiden. Stackars mina tänder. Idag blir därför min första sockerfria dag. För att liksom ge min kropp ett litet break. Bli av med beroendet. De kommer gå skitbra. Det kan vara en förutsättning att jag inte jobbar idag. Där är det extra lätt att äta godis, eftersom det är så tillgängligt. Vi får se ikväll. Den dumma kvällen igår fick mig att inse hur illa det egentligen är ställt. Allt gick sönder,; frysarna, kassorna, tobaksskåpet, vi var en man kort, folk var hetsiga och kön eskalerade. Jag hoppade mellan kassa och förbutik. På min rast försökte jag chilla, och skulle äta min matlåda. Men jag var så stressad att det inte gick så min mat bestod av tre mackaroner och en stooor bit kladdkaka, tre godisar istället. Eh, äckligt och inte smart.

Hörs sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback