I'm not your babe.

It makes sense. Jag vet lite mer. Kanske. Fin sommarvecka. Jag kan berätta. Om ni räknar bort alla timmar på jobbet själva. Mot antidöd. Måndag. Heeeem, till tomt hus. Tända grill och grilla allt som är gott. Dricka rosévin och äta i flera timmar tills solen är helt borta och ingen fryser. Vi kan prata. Hur mycket som helst. Film, mitt VARM natt och sova utan täcke. Tisdag och ledig (!) sola, bada vattenspridare när det är det enda som finns tillhands. Göra pastasallad och packa ner körsbär till Allsången på Skansen. Titta på Movits! och åka INSANE på Gröna Lund, sitta och vara sjukt stolt att vi klarade av det med ett glas vin på Kryddhyllan. Himla flått tisdag. Onsdag och ledig (!!!!) Två dagar i rad. Upp tidigt, packa utflyktsväskan och köpa frukostmackor att äta i bilen på väg till landet. Åka båt, sola, äta lunch i Norrtälje, bada, dricka picknickvin, spela alfapet, grilla tonfisk och jag dör lite så fint det var. Den natten fick gärna inte ta slut. Minisemester. Men det gjorde den och idag är det torsdag i tjugo minuter till och jag har jobbat kväll. Jag är lite död. Har precis duschat, smörjt in mig i hopp om att bevara min sinande bränna. Läsa bok och äta vindruvor, helt själv, helt tomt. Det är skönt när man varit nära hela tiden. Jag har aldrig i hela mitt liv tyckt det förut. Imorgon är det fredag. Jag jobbar 10-19. Sen lite kvalitetstid med Frugan.

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback