Åh, hurricane!

Om det är någon som missat, snälla lyssna. Hör på. Gör det bara. För vissa saker bara låter så himla vackert. I en sång. Inte lika på riktigt, rakt i kroppen. Mitt i. Då låter det mer som något man är med om och sen skrattar åt. Kan vi inte bara skratta. Igår skrattade jag ungefär hela kvällen. Grillade god lax och drack kallt rosévin och hade jeansshorts på mig. Jag dör lite, så somrigt var det. Sen vet jag inte mer. Jag vet att allt är falskt och bedrägeri, men det struntar jag i. För vi dansar och du har så mjuka läppar. Jag vet. Om jag får lite ont i hjärtat förstår man inte vad jag menar. Inte jag heller. Ändå, är det som inget hänt idag. Jag somnade, klockan stod på 05:46 och jag hade gått hem i regnig sommarnatt. Himlen är på min sida. Lika arg ungefär. Fast ändå inte. Idag ska jag bara ligga i min obäddade säng. Pussarna kommer att hjälpa. Även fast ingenting borde hjälpa.

Vad skönt att veta, min vän.
När du tappar förståndet
Du inser snart igen
Att det inte är första gången

Hon var väl kärleken
Han var i mitten av en hurricane

Och vem tror på evig kärlek?
Ja, vem tror på den nu?

Håkan Hellström.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback